Meditasyon

meditasyon
Meditasyonun pek çok yararı var. Öncelikle sizi rahatlatıyor. Bedensel olarak tansiyonunuzu düşürüp anksiyeteyi dindiriyor. Zihninizi temizlemek için de harika bir araç. Psişik güçlerinizi arttırmada da rol oynuyor. Ruhsal alemle iletişime geçmek için birebir.

Ayrıca hiçbir malzemeye, özel bir yere gerek yok. Tamamıyla ücretsiz. İster bir yastığın üstünde omurganıza destek vererek bağdaş kurup, ister sandalyede oturarak ister zen tezgahında oturarak yapabilirsiniz. Önemli olan rahat olmanız. Bacaklarınızın uyuşmaması ve sırtınızın ağrımaması lazım ki meditasyonunuza konsantre olabilesiniz.

Birden fazla meditasyon şekli var. Deneyerek hangisinin size daha çok uyduğunu bulabilirsiniz. Meditasyon sırasında aklınıza istenmeyen düşünceler gelirse, onlara tamam deyip gitmelerine izin verin. Mesela bunları bulutlar olarak imgeleyebilirsiniz, bırakın gitsinler. Sonra devam edin. İlk başta haftada iki kez 20 dakika meditasyon yapmayı deneyin. Sonra alıştıkça süreyi ve sıklığını yükseltebilirsiniz. Şimdi türlerine geçelim.

* Odaklı Meditasyon: Herhangi bir objeye, eşyaya bakarak meditasyondur. Bir muma yada kristale bakarak yapabilirsiniz.

* İmgesel Meditasyon: Bir yolculuk düşünerek, başka diyarlara giderek yada ruhsal rehberinizle buluşarak bırakın bilmediğiniz harika yerlere gidin.

* Yönlendirmeli Hayal Meditasyonu: Kayıt edilmiş bir cd'den yada internetten bulduğunuz rehberli bir video ile yapılan meditasyon.

* Transendantal Meditasyon: Bir mantrayı, duayı, kelimeyi sürekli tekrar ederek yapılan meditasyon. Tesbih çekmek, zikir etmek gibi.

* Dinleyerek Meditasyon: Gözlerinizi açık bırakarak etrafınızı dinleyerek yapılanı. Amaç uyanık ve etrafınızda olanın farkında olmak. Yürüyüş meditasyonları buna örnek.

* Budist Meditasyonu: Nefes alıp verişinize dikkat ederek, gözlemleyerek yapılan meditasyon.

-alıntı-
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...