DUYGUSAL ZEKÂ KENDİNİ DEĞERLENDİRME ÖLÇEĞİ



Az: 1
Orta: 2
Çok: 3
Çok sık: 4

(  ) Duygularımı tanıyorum.
(  ) Duygularımı ifade ediyorum.
(  ) Başkalarının neler hissettiğini anlıyorum.
(  ) Birisi konuşurken ne ima etmek istediğini anlıyorum.
(  ) Duygularımı kontrol edebiliyorum.
(  ) Eleştirileri dinliyor ve değerlendirme yapıyorum.
(  ) Hayal kırıklıklarından sonra çabuk toparlanabiliyorum.
(  ) Zorluklar karşısında olumlu, sakin ve dikkatli olabiliyorum.
(  ) Kendime değer veriyorum.
(  ) Özeleştiri yapabiliyorum.
(  ) Kendimi nasıl mutlu edeceğimi biliyorum.
(  ) Zorlukların üstesinden gelebileceğimi biliyorum.
(  ) Problemler üzerinde dikkatimi yoğunlaştırabiliyorum.
(  ) Kendimi baskı altında hissettiğimde ne yapacağımı biliyorum.
(  ) Bir sorunum olduğunda paylaşabileceğim kişiler var.
(  ) Başkaları sorunları olduğunda benimle paylaşabiliyorlar.
(  ) Zorluklarla karşılaştığımda kolay vazgeçmiyorum.
(  ) Beraber olduğum insanlara güveniyorum.
(  ) Yaşama ait hedeflerimi gözümde canlandırabiliyorum.
(  ) Daima kendime yedek hedefler seçiyorum.
(  ) Hedefime ulaşmak için çeşitli seçenekler üretiyorum.
(  ) Hedefime ulaşacağım konusunda kendime güveniyorum.
(  ) Yaşamımın kontrolünün elimde olduğunu düşünüyorum.
(  ) İçsel huzurumun yerinde olduğunu düşünüyorum.
(  ) Övüldüğümde şımarmıyorum.
(  ) Hiç kimseyi küçük görmüyorum.
(  ) Kendimi sorgulayabiliyorum.
(  ) Gerçeklerden kaçmıyorum.
(  ) Korkularımı kontrol edebiliyorum.
(  ) Ölümden sonrasını gerçekçi değerlendirebiliyorum.
(  ) Kendimle barışığım.
(  ) Genelde pozitifim; ümitsizliğe düşmüyorum.
(  ) Çoğu zaman iyimserim.
(  ) Duygularım çoğu zaman istikrarlı.
(  ) Ne çok titizim ne de dağınığım.
(  ) Başkalarının hakkına saygı duyuyorum.
(  ) Çalışma arkadaşlarımla uyum içindeyim.
(  ) Ailemle uyum içindeyim.
(  ) Çalışmaktan zevk alıyorum, tembelliği sevmiyorum.
(  ) Para ve malı amaç olarak görmüyorum.
(  ) Cinsel arzularımı kontrol edebiliyorum.
(  ) İnsanları genel olarak seviyorum.
(  ) Alçakgönüllü olduğumu düşünüyorum.
(  ) Bir haksızlığa uğradığımda kusuru hemen başkasına atmıyorum.
(  ) Haksızlığa uğradığımda önce kendimi sorguluyorum.
(  ) Karar verirken ve konuşurken durup düşünüp sonra harekete geçiyorum.
(  ) Başkalarını düzeltmek yerine kendimi düzeltmeye çalışıyorum.
(  ) Alışveriş yaparken durup düşünüp sonra karar veriyorum.
(  ) Öfkemi çoğu zaman kontrol edebiliyorum.
(  ) Aksine bir davranış görmedikçe insanları dost kabul ediyorum.
(  ) Kendime güveniyorum.
(  ) Uykumu çoğu zaman düzenleyebiliyorum.
(  ) İdeal kilomu koruyabiliyorum.
(  ) Problemler karşısında sorun odaklı değil çözüm odaklı düşünebiliyorum.
(  ) Genelde planlı yaşadığımı söyleyebilirim.
(  ) Verici olmaktan, insanlara yardım etmekten zevk alıyorum.
(  ) Eğlenceye zaman ayırabiliyorum.
(  ) Spora zaman ayırabiliyorum.
(  ) Hayvanları seviyorum.
(  ) Küçük şeylerden mutlu olabiliyorum.
(  ) Birisi beni suçladığında hemen savunmaya geçmiyorum.
(  ) Çok sık kıskançlık hissetmiyorum.
(  ) Çabuk alınganlık göstermiyorum.
(  ) Bencil olmadığımı düşünüyorum.
(  ) Genelde aceleci ve sabırsız değilim.
(  ) Başkalarının yüz ifadelerinden düşüncelerini okuyabiliyorum.
(  ) Kendimi kolayca başkalarının yerine koyabiliyorum.
(  ) Saçma sorularla beni rahatsız edenlere sabırlı davranıyorum.
(  ) Başkalarının duygularına kolayca ortak olabiliyorum.
(  ) İnsanları rahatlatmayı başarabiliyorum.
(  ) Başkalarını ikna ve inandırma gücüm var.
(  ) Genelde güler yüzlüyüm.
(  ) Espri yapabiliyorum.
(  ) İnsanlar benim yanımda kendilerini rahat hissediyorlar.
(  ) İkiyüzlü insanlardan hiç hoşlanmıyorum.
(  ) Dünyayı düzeltmek yerine kendimi düzeltmeye çalışıyorum.
(  ) Acıma duygusu yüksek, şefkatli bir insanım.
(  ) Yetinme duygusu olan, kanaat edebilen bir insanım.
(  ) İçten ve samimi bir kişi olarak tanınıyorum.

Bütün sorulara verdiğiniz cevapları toplayıp ikiye bölün. Puanınız;


1-40 arasındaysa tehlike işareti (profesyonel yardım ihtiyacınız kesin)
40-80 arasındaysa sınırdasınız, yardım almalısınız.
80-120 arasındaysa iyisiniz ama daha gelişmelisiniz.
120 ve yukarısındaysa yüksek duygu gücünüz var. Kararlı ve tutarlı bir biçimde devam ederseniz model insan olursunuz.

Dr. Nevzat TARHAN tarafından geliştirilmiştir.

Nevzat TARHAN – “DUYGULARIN DİLİ” KİTABI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder