Özgüven Testi



Bireysel Öz-Güven Testi

1) Kendinize karşı güvensizlik duyguları hissediyor musunuz?

2) Doğru veya iyi yaptıklarınızdan çok hatalarınıza ve başarısızlıklarınıza odaklanıyor musunuz?

3) Yaptıklarınızla veya nasıl göründüğünüzle ilgili mükemmel hissetmediğiniz için kendinizi diğer insanlardan daha az ya da yeteri kadar iyi olmadığınızı düşünüyor musunuz?

4) Başkalarının sevgisini ve saygısını kazanmak için daha fazla şeyler yapmanız, daha fazla olmanız ya da daha fazla verici olmanız gerektiğine inanıyor musunuz?

5) İçinizde sürekli size yanlış yaptığınızı söyleyen eleştirel bir iç sesiniz var mı?

6) İşinizde, okulda, sporda kendinizi sürekli performansınızla ilgili eleştiriyor musunuz?

7) Başkalarıyla olan etkileşiminiz hakkında kendinizde kusur bulmaya meyilli misiniz? Örneğin; sık sık yanlış şeyler söylediğiniz için veya başkalarının yanında daha farklı davrandığınız için yakınıyor musunuz?

8) Kendinizi başarısız olarak mı hissediyorsunuz? –hayatınızda, kariyerinizde, ilişkilerinizde?

9) Mükemmeliyetçi misiniz?

10) İyi şeyleri hak etmediğinizi mi hissediyorsunuz? Başarılı ve mutlu olduğunuz zaman endişeli mi hissediyorsunuz?

11) İnsanların gerçek sizi tanırlarsa sizi sevmeyeceklerinden korkuyor musunuz? İnsanların sizi dolandırıcı olarak bulacaklarından korkuyor musunuz?

12) Dalga geçildiğiniz, alay edildiğiniz için çoğu kez utangaç ya da rahatsız hissediyor musunuz?

13) Kendinizi çoğu kez başkalarıyla karşılaştırıyor musunuz ve sonuçta eksik mi buluyorsunuz?
14) Aynaya bakmaktan çoğu kez kaçınıyor musunuz ya da iyi olduğunuzdan emin olmak için sık sık aynaya bakma eğilimi mi gösteriyorsunuz?

15) Aynaya baktığınızda gördüğünüz sizden hoşnutsuz musunuz? Kendinizden çok nadir mi memnun oluyorsunuz?

16) Görüntünüz konusunda kendinizi çok mu düşünüyorsunuz ya da utangaç mısınız?

17) Yeme bozukluğunuz var mı- dürtüyle yapılan aşırı yeme, kusma, sürekli diyet yapma ya da kendini aç bırakma veya anoraksıya gibi-?

18) Kendinizi rahat hissetmek ya da sosyal ortamlarda kendinizi daha az takip etmek için alkol ya da başka maddelere başvuruyor musunuz?

19) Eksik diyet, az uyku, az veya çok fazla egzersiz ile kendinize iyi bakmakta zorlanıyor musunuz?

20) Sigara içerek, alkol ve uyuşturucu maddeleri suistimal ederek kendinize karşı zarar verici davranışlarda bulunuyor musunuz?

21) Kendinize bilinçli olarak ve isteyerek zarar verdiniz mi?


Bu soruların beşinden çoğuna ‘evet’ cevabı verdiyseniz kendi öz saygı ve güveninizi artırmak için önlemler almalısınız. Bu sorulardan birine bile ‘evet’ cevabı vermek aslında sağlıklı olmayan duygusal bir durumu temsil etmektedir. Yetiştiriliş tarzınız veya hayattan algıladığınız mesajların tersine olması sebebiyle iç sesinizle olan bağlantınızı kaybetmiş olmanızdan kaynaklanabilir bu durum.

Unutmayın kendinize olan güvenin seviyesi hayatımızın her alanını etkiler. Kendimizi nasıl algıladığımızı ve diğerlerinin bizi nasıl algıladığını ve sonuç olarak size nasıl davrandıklarını etkiler. Verdiğimiz kararları etkiler, bu kariyerinizden tutun da arkadaşlık ve ilişkilerinize kadar. Başkalarıyla nasıl geçindiğimizi ve ne kadar üretici olduğumuzu etkiler, ayrıca yeteneklerimizi nasıl ve ne kadar kullanabildiğimizi de. Bir şeylerin değişmesi gerektiğinde ihtiyacımız olan harekete geçme dürtümüzü etkiler ve yaratıcılık kabiliyetimizi.


BEVERLY ENGEL – “HEALING YOUR EMOTIONAL SELF” KİTABINDAN
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...