"Liderlik Bilgeliği" kitabından

lider, liderlik

"İyi bir dinleyici olmak seni heyecanlandırsın, çalışanlarını anlamak için heves duy. Bunu nasıl yapacağına gelince, şu basit fikirleri uygulamayı dene. Öncelikle çalışanlarına mükemmel, açık uçlu sorular sorma becerini geliştir ve yanıtlarını gerçekten dinle. Başarılı şirketlerden birinin lideri bu süreci daha da güzel kılacak basit ama etkili bir fikir üretmiş. Kurumu bünyesindeki farklı departmanlardan çeşitli çalışanlarını seçmiş ve onlara şirketin ilerletilmesine yönelik ayrıntılı, uygulanabilir önerilerini sormuş.
Bu girişiminin hemen iki tane getirisi olmuş. İlki, çalışanların dinlendiklerini hissetmeleriymiş ki bu şirketteki morali ve güveni artırmış. İkinci getiri ise, yönetim kurulunun kurumu daha etkili bir hale getirmeye ve geliştirmeye ilişkin, dışarıdan gelen pahalı danışmanların yerine, şirketin zaaflarını en iyi bilen kişilerden bedava tavsiye almasıymış. Yönetim kurulu, önerilerin en iyi olanlarını ele alıp, hangilerinin gerçekten işe yaradığını anlamak için bunları satış hasılatı, müşteri hizmetleri şikayetleri ve kalite standartları gibi somut performans ölçütleriyle bilimsel olarak test etmiş. Bu şirket çalışanlarına kulak vererek piyasa lideri olmuş."

"Tamam, buraya kadarını anladım" diye yanıtladım. "Sözünü ettiğin açık uçlu sorulardan daha çok bahsedebilir misin?"

"Örneğin 'işini daha iyi yapman için sana nasıl yardım edebilirim?' gibi açık uçlu bir soru, 'sana bir bilgisayar alsam faydası dokunur, değil mi?' gibi kapalı bir sorudan çok daha farklı bir yanıt getirir."

Robin Sharma - "Liderlik Bilgeliği"
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder