KISKANÇLIK ÖLÇEĞİ


Az: 1
Sıklıkla: 2
Çok Sık: 3

(  ) Yeterince ilgi göremediğimde kırılırım.
(  ) Kolay inanırım.
(  ) Hemen vazgeçebilirim.
(  ) Sık sık fikir değiştiririm.
(  ) Sürekli güvenilmek isterim.
(  ) Devamlı beğenilmek isterim.
(  ) Genellikle olaylara abartılı tepki veririm.
(  ) Bulunduğum ortamda fark edilmeye çok önem veririm.
(  ) Sevdiğim kişinin başkasına ilgi göstermesi beni çok rahatsız eder.
(  ) Kıskançlığımı öfke biçiminde yansıtırım.
(  ) Kıskançlığımı küskünlük biçiminde yansıtırım.
(  ) Hayali aldatılma korkum vardır.
(  ) Kıskandığım kişiyi yüceltmek, övmek yerine onu incitirim.
(  ) Zaman zaman kuşku fırtınaları yaşarım.
(  ) Sevdiğim kişinin telefonla uzun konuşmasını ve birisiyle fazlaca ilgilenmesini  sorun ederim.
(  ) Sık sık sevilmediğim duygusunu yaşarım.
(  ) Eşimin bana olan ilgisinin azalması durumunda hemen aldatıldığımı düşünürüm.
(  ) Eşim her söylediğimi yapmazsa ondan kuşkulanmaya başlarım.
(  ) Beni kıskandıran kişinin kusurlarıyla çok uğraşırım.
(  ) Sorunlar karşısında, 'suçun bir bölümü benim üzerimde' diyemem.


DEĞERLENDİRME
Tüm sorulara verdiğiniz puanları toplayın.

0-20 arası  = Sağlıklı sınırlarda kıskançsınız.
20-40 arası= Kendinizi eğitmelisiniz.
40-60 arası= Profesyonel yardım almanız gerekir.

**Bu test Dr. Nevzat TARHAN tarafından geliştirilmiştir.

NEVZAT TARHAN - 'DUYGULARIN DİLİ' KİTABINDAN 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder